Akümülatör Kullanma Talimatı Tek Akü Bilgi Merkezi
  • Sulu şarjlı akümülatörler araca takılmadan önce akü voltajı kontrol edilir. Akü gerilimi 12,60 V ve üzerinde olmalıdır. 12,60 V' nin altında ise, önce yeterli şarj yapılıp sonra araca takılmalıdır.

  • Bakımlı akü grubunda aracınızın aküsü, kullanımınıza ya da aracın elektrik donanımındaki bir arızaya bağlı olarak, akü suyunun hızla eksilmesine neden olabilir. Bu takdirde açılır buşonu olan akümülatörde mutlaka saf su ilave edilmesi gerekmektedir. Saf su dışında başka bir sıvı ilavesi kesinlikle yapılmamalıdır. Tam kapalı ve bakımsız akümülatörde su ilavesi gerekmez. Fakat 6 aylık periyotlarda ya da araç bakım periyotlarında aracınızın akü şarj sistemini yetkili servislere kontrol ettiriniz.

  • Şarj göstergeli akümülatörlerde (tek hücreye ait), göstergenin rengine göre şarj durumunu izlemek mümkündür.

    Yeşil renk; akünün şarjlı olduğunu,
    Siyah renk; akünün şarja ihtiyacı olduğunu,
    Renksiz ise; akünün saf su ilavesine ihtiyacı olduğunu belirtir.

  • Sulu olarak araçta veya dışarıda uzun süre bekleyecek olan akümülatörler bekleme başlangıcında tam şarjlı olmalıdır. Şarjı düşükse şarj edilerek serin ve kuru bir yerde beklemeye alınmalıdır. Sulu aküler bekleme sırasında yan veya ters çevrilmemelidir. Bekleme sırasında suyu asla dökülmemelidir. Bekleme sırasında kutup başları iyi korunmalıdır metal malzemeler ile temas ettirilmemelidir. Bekleme sırasında akü tozlu, yağlı yerlerde bulunmamalıdır.

  • Stokta ya da araç üzerinde kullanılmadan bekleyen akülerin gerilimini aylık kontrol edilmelidir. Eğer akü gerilimi 12,40 V' den az ise, akü kapasitesinin 1/20' si akımla 16,1 V' ye kadar şarj edilmelidir. Ortam sıcaklığının 25 ˚C' nin üzerindeki ortamlarda her 10 ˚C artış, akü raf ömrünü %50 azaltır.

  • Akümülatör montajı veya sökümü yapılırken aşağıdakilere dikkat edilmelidir:
    a) Akü araca takılırken veya sökülürken kıvılcım çıkmasını önlemek için mutlaka araç kontak anahtarı kapalı durumda olmalı,
    b) Önce aracın (+) pozitif kablo ucu akünün pozitif kutup başına bağlanmalı, sonra (-) negatif kablo ucu akünün negatif kutup başına bağlanmalıdır. Akü araçtan sökülürken bu işlemin tam tersi yapılmalıdır. Yani önce negatif uç sökülür sonra pozitif uç sökülür.
    c) Akü şarj için önce şarj makinesine bağlanmalı, sonra makine açılmalı. Şarjdan sonra da tam tersi yapılmalı. Kapalı yerlerde şarj yapılırken ortam havalandırılmalıdır.

  • Bakım periyodunda siz müşterilerimizin yapacağı bazı işlemler mevcuttur. Şöyle ki; a) Akünüzün belli aralıklar ile kutup başlarını kontrol ediniz. Burada beyaz bir tabaka görmeniz durumunda kutup başlarına sıcak su döküp küçük bir fırça yardımı ile temizleme yapabilirsiniz.
    b) Akü üzerinde yer alan gaz atma deliklerinin açık olup olmadığını kontrol ediniz. Eğer bu delikler yağ, kir, çamur gibi maddeler ile kaplanmış ise mutlaka yetkili bir servise gidiniz.

  • Aşağıdaki emniyet önlemlerine uyunuz.
    a) Sulandırılmış sülfürik asit aşındırıcı etkiye sahiptir. Gözlerinizi, cildinizi ve giysilerinizi koruyunuz. Asit temas eden bölgeyi bol su ile yıkayınız, gerekirse doktora başvurunuz.
    b) Akü ve asidi çocuklardan uzak tutunuz.
    c) Sigaradan, açık alevden ve kıvılcım oluşturabilecek ortamlardan uzak durunuz.
    d) Eski akümülatörleri hiçbir zaman çöpe atmayınız. Yetkili satıcılara teslim ediniz.
2014 © Tek Akü - Tüm Hakları Saklıdır. Dsart Ajans