Akümülatör Servis Talimatı Tek Akü Bilgi Merkezi
  • Akü Seçimi ve Montajı:

    -Akünü seç kısmından aracınızın donanımına uygun aküyü seçiniz. -Akünüzü aracınıza bağlamadan önce voltaj ve yoğunluk değerlerini kontrol ediniz.Voltaj değeri 12,60 V'den yüksek olmalıdır, aksi taktirde yeniden şarj edin.Yoğunluk değeri ise 27 °C'de 1,270 gr/cm3' den yüksek olmalıdır. - Akü voltaj değeri voltmetre ile kontrol edip doğruluğundan emin olunuz. Yanlış bağlanan kutup başları hem akünüze hem de otomobilinizin elektrik sistemine ciddi zarar verecektir.

    - Kablo bağlantıları ve akü tablasını dikkatle kontrol ederek temizleyin ve akümülatörü yerleştirin.
    - Önce pozitif (+) kabloyu bağlayın, sonra negatif (-) topraklı kabloyu bağlayın. Bağlantının fazla sıkı olması kutup başlarının kopmasına, bağlantının yeterince sıkı olmaması ise ark oluşmasına yol açar.
    - Kutup başlarını ve kablo uçlarını paslanmaya karşı koruyucu madde(vazelin veya ince motor yağı) ile kaplayın.

  • Akü Ölçüm ve Şarj İşlemi:

    -Buşonu açılabilen akülerde şarj süresi 20°-35°C arasında, bütün hücrelerdeki elektrolit yoğunluğunun 1.280 g/cm3 olmasına bağlıdır. Bu değere erişildiğinde şarj kesilir. Yarım saat dinlendirilerek araca takılır.
    - Aynı anda ve aynı kapasitede birden fazla akü paralel olarak şarj edebilir.
    - Aşırı şarj akünün ömrünü kısaltır.
    -Şarj ederken:
    Şarj cihazının açık olmadığından emin olun.
    Aküde şarj seviyesini tespit edin.
    Aküyü şarj cihazına, pozitif-pozitife, negatif-negatife olacak şekilde bağlayın. Şarjdan sonra uçları ayırmadan önce ilk olarak şarj cihazının kapatın. İlave şarjın gerekip gerekmediğini tespit etmek için açık devre voltajı ve göz yoğunluklarını ölçün. (tam şarj durumu için " >12.60 " olmalıdır) - Yeşil renk: Akünüzün şarjlı olduğunu
    Siyah renk: Akünüze şarj gerektiğini
    Renksiz ise: Akünüze saf su ilave etmeniz gerektiğini belirtmektedir.

  • Akü Stoklama:

    -Stoklamada FIFO ilkesine göre hareket edilir.Akünün şarj tarihine bakılarak, 'İlk Giren İlk Çıkar' prensibine göre satış yapılmalıdır.
    -Stok alanları serin, kuru, nemsiz bir ortam ve maksimum 25 °C sıcaklıkta olmalıdır. Her 10 °C'lik artış ile raf ömrü % 50 azalır.
    -Aküler direk güneş ışığında veya kar altında bekletilmemelidir.
    -Aküler düz bir konumda ve aralarına strafor konarak istiflenmelidir.Paletlerde iki sıra üst üste konularak depolanabilir.
    -25 °C sıcaklıkta, Ca-Ca bakım gerektirmeyen sulu şarjlı akümülatörler 6 ay, Hibrit aküler 3 ay şarjını kaybetmeden depolanabilir.
    -Aküler deşarj olmuş vaziyette depolanmamalıdır, aksi taktirde zarar görürler.
    -Yeniden şarj esnasında asit taşmasına ve sıcaklığın 52°C'nin üzerine çıkmasına izin vermeyin.Sıcaklığın yükseldiği durumda şarj akımını düşürün veya akü soğuyuncaya kadar şarjı kesin. Yüksek şarj sıcaklığı akünüze zarar verir.

  • Emniyet Tedbirleri:

    -Şarj alanları havalandırılmalıdır.
    -Aküde oluşan Hidrojen gazının ateş alıp patlamasını önlemek için kıvılcım, alev, sigara, kaynak vb. ateş kaynakları uzak tutulmalıdır.
    -Akü ile çalışma esnasında asit sıçrama tehlikesine karşın koruyucu gözlük, maske ve eldiven kullanın. Sulu aküleri herhangi bir yana 45 °C`den fazla eğmeyin. Asit ile temas durumunda, önce bir bezle kurulayın, ardından bol su ile yıkayınız.
    -Aküyü ve elektrolit sıvısını çocuklardan uzak tutunuz.
    -Donmuş aküyü şarja bağlamadan önce, asitin 15°C' ye kadar yükselmesini bekleyin.
    -Bakım sırasında oluşabilecek kıvılcımlara engel olabilmek için ilk olarak topraklanmış kablo bağlantısının çıkartılıp yine en son olarak da bu bağlantının takılması gerekmektedir.
    - Araçtan bir aküyü sökerken önce (-) negatif olan kutup başını sökün, araca aküyü takarken önce (+) pozitif kutup başını bağlayın.
    -Akünün sarsıntıya izin vermeyecek şekilde monte edilmiş olmasına ve bağlantılarının sıkılığına özellikle dikkat ediniz. Böylece vibrasyonun yol açtığı arızalar en aza indirgenebilir.
2014 © Tek Akü - Tüm Hakları Saklıdır. Dsart Ajans